Thursday, July 30, 2009

SURAT RASMI UNTUK ISTERI KU

30 Julai 2009 (hari yang sepi kini kembali) -

Bagi mereka yg ingin belajar menulis surat rasmi (utk berpoligami), sila pastikan anda menulis dahulu wasiat2 yg ade.. Wahaha~ serius kelaka surat nie kalo bace.. Aku amik dr 1 web tp korg cubelah bace.. Terbahak2 aku bace.. [guling2 sampi pening]..

Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa ,
24300, Kemaman
Terengganu ..

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa ,
24300, Kemaman
Terengganu .

31 April 2006

Puan,


PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya . Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu , memandangkan masih ada 3 kekosongan , eloklah jika dapat dipenuhi secepat mung kin . Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yang merupakan setiausaha saya di pejabat . Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di pejabat amat baik , eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam organisasi keluarga kita . Kekosongan yang selebihnya akan diisi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan , yang sebenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis , terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakin an untuk mengemukakan permohonan ini . Kini, setelah saya dapat mengeluarkan kesemua duit pelaburan ASB saya , saya merasakan kembalinya semangat saya yang telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga . Selama ini hidup kita bahagia sebab jika tidak , manakan mung kin puan dapat menjadi seperti sekarang . Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar , rumah besar , rantai besar dan pakaian besar . Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat . Waktu bekerja yang selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan . Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga . Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di atas kertas yang saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi , pinggan-mangkuk , ketukan senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini . Hadirkanlah senyumanmu sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita kedalam keluarga kita 10 tahun lepas ..... Situasinya lebih kurang sama dengan masa kini . Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya.

8. Akhir kata , saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian , Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"

Yang Ikhlas Memohon ,

Suami bin Lelaki

nota mintak sepak ::
aku ingt nk try buat r bende nie lpas kawen nnti.. Ape ek hasilnye?..

5 CARA MENGHALAU RAKAN SEBILIK ANDA

30 Julai 2009 (Hari yg bermasalah telah berlalu) -

Anda pastinya pernah mendapat rom8 yg selalu menimbulkan masalah, rom8 yg lembut bg lelaki, yg tomboi bg perempuan, rom8 yg suke membuat bising, suke kotorkn bilik.. Hrmmm.. Byklah.. Hari nie, anda patut bersyukur kerana sy, Dr. Zulkifly.. telah menemui jalan penyelesaian untuk semua itu.. Jadi sila pastikan anda memberi tumpuan sepenuhnya utk mendapatkan keputusan yg memuaskan.. hehehe~

1. Balutkan bantal peluk anda dengan sehelai kain putih.. Sila pastikan anda sering tido bersama bantal itu.. Katakn pada rom8 anda "aku jumpe bende nie kat hutan kat kampung aku, byk pantg bende nie".. [lakukan dengan muke serius].. Untuk lebih efiksyen.. Sile letakkan minyk wangi setiap kali hendak tido..

2. Tanyekn rom8 anda "bende ape yg ikut ko balik td, panjang gile rmbut die, xkne saman dgn pak guard ke?".. Sile pastikan tiada siapa yg ikut rom8 anda balik mlm itu..

3. Sembunyikan bantal dan tilam rom8 anda.. Hal ini akan mnyebabkn die menumpang di bilik rakannye yg lain.. Jika rom8 anda ingin berkongsi tilam dengan anda, anda nyatakan "aku ada kurap nie, bleh jengkit melalui sentuhan".. Kompem die akan tido di bilik rakanye yg lain..

4. Sile ikut arahan ke 3, cume utk lebih memuaskan.. Sembunyikn semua almari2 dan harte rom8 anda.. Dan ckp pada rom8 anda "td ade geng kutip hutang dtg, diorg amik brg2 ko, diorg pesan, kalo diorg jumpe ko, abeslah ko".. Untuk kesan yg lebih real.. Semburkn sedikit cat meah di hadapan bilik anda..

:: Gambar ini sekadar hiasan sahaja ::

5. Jika anda berhadapan dgn rom8 yg pengotor, sila pastikan anda juga menjadi lebih pengotor sementara waktu.. Letakkan air kencing anda di dalam botol dan letaknye di dalam bilik.. Apabila rom8 anda tanye.. Anda dikehendaki jawab sebegini, "aku nk buat uji kaji dgn air tue, aku nk tgk sampi biler warne die nk btukar jd pink"..

P/s :: Sila pastikan anda melakukan semua ini dengan keyakinan yg tinggi dan katekan pada diri anda bahawa anda "aku boleh lakukannye".. Sile pastikan juga anda bersedia utk kemingkinan bhwa anda juga mungkin merasa tindakbalas yg sama dgn rom8 anda.. Byk lagi cara2 yg telah sy temui, tetapi utk pembace2 tersayg, sy telah mengurgkan cara2 ini utk memudahkan semua pihak..

Nota serius :: Pihak kami (sillykippie production) tidak akan bertanggjawab atas segala tindakbalas yang anda hadapi selepas melakukan semua tunjuk ajar yang telah Dr. Zulkifly tunjukkan.. Hehehe~

Tuesday, July 28, 2009

PETANG YG MEMBOSANKAN

"Jalan raya terlampau sunyi untuk ku terus bermimpi.. Mataku tidak mengantuk lagi.. Bawa kemana saja ku pergi.. Tunjukkan ku bulan gerhana.." (lagu intro jek nie)..

Huh.. Ade tagged rupenye..
Terima kaseh wat lynna yg dpt membuat aku isi mase kelapangan nie..
Wahahaha~


1. kekasih saya adalah :
Pending tol soklan nie..

2.saya sedang mendengar :
Micheal jackson - bili jean

3. saya patut :
Jawab tagged.. [suke kah?]..

4. saya suka :
Makan

5. sahabat-sahabat baik saya :
Ramai lah.. Xckup nk tulis nie..
[epul,zoey,egard,aziim n etc]..
Banyaklah...

6. saya tak faham :
Kenapa sy suke men D.O.T.A [Dunia Org Takde Awek]

7. saya kehilangan :
Internet yg sgt laju.. [mnyesal aku tukar wi-fi kat umah nie]..

8. ramai yang berkata :
"Ko nie sengal lah zul.." dan
"Ko nie mcm2 lah kippie"

9. makna nama saya :
Nama nabi

10. cinta itu adalah :
Menyakitkn kepala

11. di sesuatu tempat , seseorang sedang :
Terkena h1n1 [bile lah nak senyap penyakit nie]..

12. saya akan cuba :
Btolkn wi-fi yg bangang nie..

13. ayat SELAMANYA membawa maksud :
Aku, die dan selamanya kah?

14. saya paling meluat apabila :
Orang batuk xgeti tutup mulut [eeeuuwww,H1n1 lah]..

15. pesta/parti adalah :
"Pesta" ialah nama taman aku dulu.. Pesta 1.. Ngeee~

16. haiwan yang paling comel yang pernah anda temui ialah :
Hamster..

17. peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
Kanak-kanak.. Xkan r warga emas kowt..

18. hari ini :
Sy demam.. Dlm dilema konvo tunda..

19. malam ini saya akan :
Tido..

20. esok pula saya akan :
Bangun dari tido.. InsyaAllah

21. saya betul-betul inginkan :
Tido yg sihat dan sempurna..

22. ketika anda lihat wajah anda di cermin pagi ini :
Agak hensem biler mate masih kabur.. Lala~

23. pusat membeli-belah atau arked permainan :
Pembaziran..

24. Makanan barat atau Jepun :
Xmkn.. Aku support Malaysia.. Belilah barangan buatan Malaysia..

25. bilik yang terang atau gelap :
Bilik yang bersih..

26. bestfrend ever :
Ramai sgt kwn aku yg baik..

27. saya nak tag :
Rabiatul Aishah.. [sorie beb]..
Epul..
Huda..
Syaira..
Dan lain2.. [xde sbnarnye]..

Friday, July 24, 2009

AKU NAK JADI KAWAN YANG BAIK!!!

24 Julai 2009 (Pagi yg sakit tekak) -

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Bersama saya pagi ini bagi membincangkan topik yang harus kita renungkan iaitu "Bagaimana hendak menjadi kawan yang baik atau sahabat setia?"..

Hrmm.. xmo r jd mcm pengerusi majlis jek.. ntah knape ttibe sy terpikir yang sy nie ckup baik x utk kwn2 sy?.. mcm x.. mcm baik sikit2.. sy xde lah berpengalaman sgt, tp knal jgak lah erti kwn yg sebenar.. mcm2 perangai..

Jomlah tgk ape yg sy dapat utk entry kali nie:-

1. Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu
2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan kamu
3. Jika engkau memerlukan pertolongan daripadanya, dia akan membantu kamu
4. Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menerimanya dengan baik
5. Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu
6. Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya
7. Jka engkau meminta bantuan daripadanya, dia akan mengusahakannya
8. Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), dia akan menanyakan kesusahan kamu
9. Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, dia akan meringankan kesusahan kamu
10. Jika engkau berkata kepadanya, nescaya dia akan membenarkan kamu
11. Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya dia akan membantu kamu
12. Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan

nie lah 12 ciri2 yg perlu ade utk sy jd seorg kwn yg baik.. nie jek yg sy jumpe.. tp rasenye semua tue betul.. untuk jd kwn yg baik.. hrmmm... kawan...

note ice (notice) : knape ade manusia yg lebih pentingkn bf/gf dr kwn?.. knape ek?.. ade plak yg membelakangkan keluarga utk ikut gf/bf.. weh.. golongan2 ini.. pikir r sejenak.. bak kate kwn aku "kalo moto ko bocor tepi higway, awek ko nk dtg btolkn?".. bak kate kwn aku sorg lagi.. "kalo ko mati.. sape nk usung jenazah ko?.. kalo bukan kwn & keluarga ko.. sorie lah kalo kasar.. kdg2 geram tgk golongan manusia mcm nie..

note utk diri sendiri : sebenarnye nk wat pasal topik kwn yg pentingkn awek.. tp nk sedarkn diri sendiri dulu.. lpas nie bru buat topik tu.. ngee~

Saturday, July 18, 2009

KIPPIE DI "TAGGED" LAGI

18 Julai 2009 (malam minggu yg single) -

Salam.. Bacelah kalo sudi yek.. Kisah aku di 'tagged' lagi oleh syaira.. Mak cik yg kusut itu.. Lalala~

nama-nama timangan anda ;
:: kippie
:: zul
:: zoey
:: achik
:: kip

anda seorang yang ;
:: xsuke moody
:: suke buat org ketawa
:: sgt2 sempoi [xcaye kn]..
:: suke bwk motor laju2
:: support Chelsea

:: sengal sket.. lalala~

insan teristimewa ;
:: family
:: kengkawan
:: musuh [istimewa beb, aku ksian tgk diorg]..

lagu kesukaan ;
:: banyak lah.. xckup page nie kang.. [nnti lah aku wat akaun ke2 pasal lagu jek]..

makanan kesukaan ;
:: kompem yg di masak oleh mak aku
:: nasi goreng ayam kedai secawan teh
:: nasi goreng kasih ku di tanah seberang
:: kueh teratai layu di tasik madu
:: kueh kacang.. [sedapnye]..

warna kesukaan ;
:: biru [nampak aku letak wane biru tue]

sikap yang buat anda stress ;
:: manusia yg bajet baik sgt & kompem aku benci talam dua ratus muke [f**k lah]

kali terakhir anda menangis ;
:: raye thn lepas.. [sedih woo mintk maaf dgn family]..

tag ini perlu dijawab oleh;
:: Epul [hahaha.. kn aku dah bg byk nie!!]
:: Lynna [jwb tagged i nie]
:: Fath [kne kuarantin dikalangan org sihat]..
:: Org len xmo buat, n aku xmo bagi lah..

note kecik molek ::
thanx lah wat tagged dr aku.. wahaha~
[padahal aku suke pedajal member].. Lalala~

S.YA.I.RA. MEN.TAG.GED. LA.GI

18 Julai 2008 (malam minggu yg kosong) -

Aiyoo.. asal ko kene jek name aku msti ade.. xpe2.. aku ni rajin bab jwb tag nie.. kene tagged pun aku ckp trime kaseh.. tgk nie... time kaceh syaira!!!... heee~

Aduh.. Soklan pedih..


1.Berapa berat dan ketinggian anda sekarang?


Weight 75kg [ideal utk men rugby] n height serius xukur.. sgt lame.. brape ek?..

2. Berat yang paling tinggi dalam sejarah anda? usia anda pada masa itu?

Archieving 80kg kowt

3.Apakah makanan sampingan anda untuk memiliki tubuh langsing? Dan kejayaan anda dengan makanan tersebut?


Hahaha~ aku xpnah plak terpikir nk langsing.. xcomel lor kurus2.. [serius aku serius]


4.Berat paling rendah yang pernah anda dapat? Usia anda pada ketika itu?

Dlm pwot mak kowt.. [g ty mak aku lah]


5.Anda pernah sertai program pelangsingan? Nyatakan kejayaan anda?


Xpernah n xmau pernah..
[kan aku ckp td xcomel kalo kurus]

6.Apakah diet yang anda ambil untuk memiliki berat anda yang paling terendah?


Diet? aduhlah.. pnah ke? Xingt lah..

7.Apakah yang menyebabkan berat anda naik mendadak?


Makan lah.. Xkan lah aku diet bleh jd gumuk.. Ape daa..

8. Apakah target anda untuk kurus selepas ini?


Aku xmo kurus lagi lah.. Aduh lah.. Xpaham bhase ke..

9.Miliki gambar anda dahulu dan kini?


Xde sbb aku xske bergambor.. [aku kan pemalu]..

10. Sila upload ok?


Xmo lah.. lalala~ [dah aku xde nk suh aku upload plak].. download leh r..



note tagged : aku nk tagged sorg jek kalo bab2 nie..
..terimalah seikhlas hati..
:: Epul n Critenye yg nk slim.. [jgn mara ye]..
::Nak tambah sorg lagi.. Fath.. Ngeee ::

Thursday, July 16, 2009

AWARD LAGI FROM LYNNA VAVAVOOM

16 Julai 2009 (Khamis Malam Jumaat) -


The rules:

• Write three (3) interesting facts about the person who gave you this award.

Cik Lynna vavavoomcutie.. [serius i gelak]
1. nothing can describe her "sengalz"
2. tetiba dah nak jadi sgt sensitif
3. beli payung sbb xmo kulit hitam. Hehe~


• Jot down ten (10) interesting facts about yourself or your hobbies.

1. overdose sengalz [lynna yg ckp].
2. suke mkn kat secret recipe wlpun mahal.
3. suke menyakat adik aku.
4. berpegang teguh pd "fwen is more important than gf"
5. slalu blur bile nk post kat dlm blog
6. suke tgk awek lalu lalang depan umah petg2.
7. bilik aku bersepah2. [tolog kemaskan weh]
8. nombor flat aku JHS 8888
9. ade koleksi kete ferrari. [bukan aku beli, abah aku yg beli]
10. nombor jersi aku dlm Sky Fc is 25 [heybat!!!]


• Pick your seven (7) most deserving recipients and describe them.

1. Epul dan Lagi [amik ko!!!]
2. Cik Rabi yg dah xcute sgt [ko xpernh wat pun kn?]
3. Cik Huda
4. Prof. Sharifatul Hana
5. Leya [kawan Epul kn?]
6. Xsampi lah 7.. Sorie ye mak cik!!~

Friday, July 10, 2009

AWARD FROM "CUTIE OF SENGAL"

10 Julai 2009 (Jumaat yg Indah) -


1-copy image di atas ini

Dah lor.. [bru nak copy URL sebenarnye]..


2-tulis sebarang komen pasal penghantar ini.

Hrmm.. Ko memg sengal.. Wahahah~ Wlpun sgt jarang nk berYM, tp senang aku phm prangai sengal ko.. Lalala~ owh.. thanx 4 da award.. Sgt best.. [1st time dpt award].. Hee~


3-send award ni kat mana2 blogger yg kamu suka(unlimited)

Of coz all da VIF [very important fwen]

1. Epul Lagi [ko xbuat siap ko!!!]
2. Miss Lynna Vavavoom
3. Cik Rabie Cutie
4. Cik Huda
5. Najwa [erk..btol ke name ko]
6. Sharifatul_Hana


nota kaki :: Terimalah award dr aku yg xsberapa nie.. Amik2.. Jgn malu2..

Thanx Syaira 4 da award.. Haish..

T.A.G.G.E.D.L.A.G.I.

What you're supposed to do... and please do not spoil the fun...
Create a new note, copy and paste this message, delete my answers and type in yours.
Then tag 20 good friends and family INCLUDING the person who tagged you.
The theory is that you will learn one new thing about each of your friends.

THREE NAMES I GO BY
1. Kippie
2. Kip
3. Zul

THREE JOBS I HAVE HAD IN MY LIFE
1. Security guard (x-force command) 2005
2. Financial market consultant (mega anthem) 2009
3. Salesman

THREE PLACES I HAVE LIVED
1. Gombak
2. Muar
3. Putrajaya

TV SHOWS THAT I WATCH
1. Ceplos
2. Citer yang ade awek lawa2..
3. Bio-nik
4. Transformers the animated series

PLACES I WANT TO GO
1. Mekah
2. Dreamland
3. Japan
4. Egypt
5. Bilik tidur

THREE OF MY FAVORITE FOODS
1. Nasi goreng ayam belada
2. Kueh kacang
3. Putu Bambu jat Ayer itam~

THINGS I AM LOOKING FORWARD TO
1. Taylor swift
2. Harta
3. Wife
4. Scandel

THREE FRIENDS WHO WILL REPLY
1. Dont know
2. Unpredicted
3. Unnamed

THREE FAVORITE BANDS/SINGERS
1. Soko
2. Kangen band
3. The times
[erk..same n cik lynna lor..tiru!!!]

THREE FAVORITE SPORTS TO WATCH
1. Futsal
2. Badminton
3. Tennis

THREE FAVORITE DRINKS
1. Sky Juice
2. Teh Ice
3. Air Suam [jage sore r kononye~]

I'M TAGGING THE FOLLOWING:-
1. Epul [nak sangat aku update!!].
2. Sume yg tersenarai dalam follower.
3. Sesiapa yg sudi.

KISAH CINTA KIPPIE

10 Julai 2009 (Sebelum Masihi) - Hrmmm.. Macam mane aku nak mulekan kisah cinta ni erk?.. Aku nak cerita pun susah nie kan pula nak taip.. Haish.. Aku susah nak jatuh cinta tp ntah macam mane, tanggal 8 Julai 2009, seorang gadis dah berjaya mencurik perhatian aku.. Bukan jek perhatian tp dgn hati aku skali.. Mcmne nak amik balik hati aku erk?.. Xkn nak biar.. Boleh angau aku nanti.. (serius).. Anyway, thanx 4 reading n enjoy my "love story"..

aku yang seakan-akan hilang kawalan skang nie.. angau...


:: tarikh yg xdiingati dah ::

Once upon a time.. He3.. Xde maknenye omputih.. Mase tu petang, tgh aku boring2 lyn tv kat bawah sorg2.. aku ternampak manusia yg sgt2 comel.. Sore sedap.. Cute.. Seksi.. Cantik.. Baik.. Lemah lembut.. aku pun bg lah fokus 100% kat awek tue.. aku rase die pun perasan yg aku perhatikan die.. Tp awek tu selambe jek.. Tue yg wat aku lg bsemangat nk ayat.. Ntah mcmne.. Aku lupe nk tanye name n penyesalan dah pun terjadi.. Aduyai..

:: di satu cc di Sri Serdang ::

Hati aku dah angau nie.. Mcmne lah nak handle nie.. Aku pun msg kwn2 kowt2 lah diorg tau kewujudan awek tu.. Kcewa + hampeh.. Sorg pun xknal.. Punye lah aku angau sampi aku surf intenet smate2 nak crik awek tu.. Pdhal name pun aku xtau.. Tp aku pcaye kat jodoh.. (++ serius).. Ntah mcmne, kwn aku bernama Irwan Syah, tau akan kewujudan awek tu.. Aku pun mintk name n surf kat internet.. Jumpe!!!!.. Kalo dah jodoh mmg xlari kemana.. Aku ingt boleh ilang angau aku.. Tp mcm makin parah jek.. Sampi skang nie.. Aku pun dah xtau nak wat ape.. Nak aje aku suh mak masuk minang pompuan tu... (mood: serius)..

nota menyakitkn hati :: korang mesti nak tau kn sape gerangan awek malang yg aku angaukn tue?.. hrmmm.. nak start dr mane ek.. ok.. ptg tu, aku bukak tv cter remaja.. ending cter 2, ade plak vc awek nie.. aku pun pegi internet nak crik vc tue.. (tertanye-tanye kn?).. Awek tu ialah Taylor Swift.. Aku dah angau sgt nie.. Owh.. Shes my dream gal.. Lalalal~



Taylor Swift — Love Story lyrics

We were both young when I first saw you
I closed my eyes and the flashback starts
I'm standing there
On a balcony in summer air

See the lights, see the party, the ball gowns
I see you make your way through the crowd
And say hello
Little did I know

That you were Romeo, you were throwing pebbles
And my daddy said, "stay away from Juliet"
And I was crying on the staircase
Begging you, please don't go
And I said

Romeo, take me somewhere we can be alone
I'll be waiting, all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story
Baby, just say yes

So, I sneak out to the garden to see you
We keep quiet cause we're dead if they knew
So close your eyes
Escape this town for a little while

Oh oh
Cause you were Romeo, I was the scarlet letter
And my daddy said, "stay away from Juliet"
But you were my everything to me
I was begging you, please don't go
And I said

Romeo, take me somewhere we can be alone
I'll be waiting, all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story
Baby, just say yes

Romeo, save me
They try to tell me how I feel
This love is difficult, but it's real
Don't be afraid, we'll make it out of this mess
It's a love story
Baby, just say yes

Oh oh

I got tired of waiting
Wondering if you were ever coming around
My faith in you is fading
When I met you on the outskirts of town
And I said

Romeo, save me
I've been feeling so alone
I keep waiting for you, but you never come
Is this in my head
I don't know what to think
He knelt to the ground and pulled out a ring
And said

Marry me, Juliet, you'll never have to be alone
I love you and that's all I really know
I talked to your dad
Go pick out a white dress
It's a love story
Baby, just say yes

Oh oh oh
Oh oh oh oh

'Cause we were both young when I first saw you

nota kecik2 :: Just fulfill my unused time.. He2..

Monday, July 6, 2009

KASIH MAK

6 Julai 2009 (Isnin) - Aku mungkin xde idea nak post tp aku mungkin xpernah lupa pengorbanan mak aku.. Sayang mak!!!.. (rindu dtg mengejut)..

Ada seorang lelaki datang bertemu Rasulullah s.a.w., lalu bertanya: Wahai Rasulullah, siapakah orang yang paling berhak untuk aku hormati?
Baginda menjawab : Ibumu.
Lelaki itu kembali bertanya : Kemudian siapa?
Nabi menjawab: Ibumu.
Lelaki itu terus bertanya : Kemudian siapa?
Nabi menjawab lagi : Ibumu.
Sekali lagi lelaki itu bertanya: Kemudian siapa lagi?
Nabi menjawab pula: Kemudian bapamu.
(Hadis riwayat at-Tirmizi)

Islam sangat menyanjungi jasa seorang ibu. Kata-kata “Kasih ibu membawa ke syurga” yang sering digunakan bagi menggambarkan kasih sayang seorang ibu kesinambungan daripada hadis Rasulullah s.a.w yang bermaksud, “Syurga di bawah telapak kaki ibu,” (riwayat Imam Ahmad).


nota dihujung penjuru page :: sayangi mereka selagi mereka masih ade, atau sayangi mereka sebelum kita yang tiade..