Monday, October 26, 2009

HEPI BELATED BESDAY??

26 Oktober 2009 (ehem.. ehem..) -

Belikan tiket dpt hadiah.. huhu.. Kalo mcmnie mau belikn slalu leh?

Ops.. Readers sekalian.. Aku bru jek dpt hadiah belated besday from VIN (Very important Neighbour).. He3.. Thanks ek jiran..


Note Ulu Sungai Abong :: Chantek kn hadiah aku.. Huhu.. Baru luaran belum bau lg.. Kompem2 angau nnti.. ngeee.. =X

Sunday, October 25, 2009

AR-RASYIDEEN

23 Oktober 2009 (BBQ bestxx) -

Punye lah semangat aku dtg dr muar g serdang smate2 nk mkn bbq jek..
Berbekalkan nasi lemak utk 40 org mkn.. Mak masak td kowt..
Best + Rindu gler kat bebudak upm.. Lame giler xjumpe diorg..
Erk.. Byk muke bru yg sempoi2.. Rilek2 kcg jek gelak2 mcm dah knal lame..
Berbekal kn gitar capok.. Ktorg nyanyi2 smpi bbq dah siap utk dimkn..
Ayam n Hot dog kowt.. Peergh.. Rase nk nangis mkn.. Sedap!!!~

CPP menjadi bukti... Hahaha...
CPP tue tajuk lagu yg usaid buat..
CPP = Cinta Pandang Pertama lh kn..
Ulang2 lgu same jek.. byk sgt yg suke..
Lpas lgu nasyid.. lgu CPP lg.. Mau dgr?..


Note Ar-Rasyideen :: buat bbq bersempena kmenangan nasyid KMR.. Teruskan perjuangan whai sahabat!!~

Sunday, October 18, 2009

ISTERIKU LIZA

Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Liza lembut sambil membetulkan pakaian Usin. Usin tersenyum memandang isterinya."Cantik isteri abang hari ni," Usin mencubit pipi Liza lembut.

"Ayah, ayah, cepat la yah," Farah dan Adi meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung. "Yelah, yelah, ayah dah siap ni."

Liza hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja. "Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?"

"Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang." Usin berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Tangkak mengambil masa lebih kurang empat jam. Farah dan Adi dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Liza. "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Usin berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Usin menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Usin semakin seronok. Usin dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.Usin cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Usin masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Liza terjaga dari tidurnya."Tak ada apa la sayang, rileks...cepat sikit kita sampai kampung nanti." "Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa....jangan laju sangat bang,20 Liza takut." Liza cuba memujuk Usin supaya memperlahankan kenderaannya. "Rileks Liza?tak ada apa-apa," Usin terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.

"Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?" kata Usin setelah berjaya memotong bas ekspres tadi. "Sudah la tu bang." "Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Liza tengok abang motong dia aaa...." Usin terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.

Usin terus membelok ke kanan untuk memotong dan ....di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan..... BANG!!

"Usin....bangun Sin," sayup-sayup terdengar suara emaknya. Usin membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. "Mana Liza mak? Macammana dengan Liza mak? Farah, Adi....mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Usin menyoal emaknya. Usin tak dapat menahan kesedihannya lagi. Usin menangis semahu-mahunya di depan emaknya.

Emaknya memandang Usin tepat-tepat. "Macamana dengan isteri Usin mak, Liza?" Usin masih terus menangis.

PANGGG!!

Kepala Usin yang botak itu ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Usin terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu? "Banyak la engkau punya isteri! Kerja pun pemalas ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....

...Dan Usin tersengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! Malu beb!!

Sekian.

Moral: Pandulah dengan berhati-hati walaupun di dalam mimpi


Nota Kippie :: aku amik2 bende nie mase mngulor kat office.. hahaha!!~ ::::

BENGANG

18 Oktober 2009 (peristiwa berdarah) -

Haaaa... bapak lame xupdate blog.. lgpun bapak aku mmg xgeti update blog.. huhu.. aku sgt mls mau update ats sebb tertentu... ngaaaa... sorie utk readers skalian yer... mintk maaf lah bersempena deepavali nie...

Erk.. tajuk ganas kn?.. tue utk tajuk lgu sbnarnye.. hehehe... amik lrik nie.. lagu tue menusuk plak dlm jiwa last2 nie.. dgn sore aku seakan2 akim [pahsan].. jom dgr... aku plak tgh mencari kod2 gitar lgu nie... ade sape2 mau ajar?..

:: gambar yg ade kne mngena sikit ::

Lirik Bengang
by Akim AF7

Aku bosan dengan cintamu
Aku rasa buang masa
Kau selalu mendustakan cintaku
Aku fikir kau tak searus
Biarkan ku beralih
Biarkan diriku terus bersendiri

Ku tak sanggup engkau setia
Walau jasad dan juga nyawa
Sebagai tanda cintamu padaku katamu

Chorus:
Tak mungkin ku percaya
Kata-kata yang penuh dusta
Hanyalah bibir berkata
Yang memilukan
Menambah bengang rasa hampa
Terus hingga diriku terasa

Cukup berkali kau berkata
Jangan diulang lagi dusta
Jangan kau pujuk hati yang terluka
tak mungkin akan ku kembali
Jika janji sekadar mimpi
Tak mungkin aku sanggup bersama denganmu

(ulang chorus)

Note p/s :: Besok keje mau dgr lagu nie jek lah.. Xpyh keje.. Dgr lgu jek..

Friday, October 2, 2009

PENGUMUMAN PENTING

02 Oktober 2009 (Jumaat) -

PERHATIAN!!!

Kepada semua kippie fan club (KFC).. [Perahsan]..

Jutaan terima kasih saya ucapkan dalam bersama-sama meraikan hari jadi kippie yang ke 22..

Lets c wat i did on my besday!!~

1st person to wish: Ivan Yeo (Marketing Exec.)

Hadiah: N85
Sport Rim 15"
Ikan Siakap 3 rasa
Kasih Sayang
Awek contract selama seminggu [kena setia seminggu!!]
And many more onward..

Pagi 30 Sept 2009 - Keadaaan pagi sgt biase sehingga mak saya, Asiah bte Abdul Rashid call dr S'pore utk wish hepi besday utk anak kesayangan nie.. Sesampai di office.. "Zul.. Hepi besday!!".. dr 18 staf opis tue.. Erk.. Mne diorg tau nie.. Keadaan berlarutan hingga mlm.. "Jom ikan bakar!!!".. Abah said.. Ngeee!!~ [maaf yer ika for the dinner, hav too lor].. Lalala!!~

Note KFC: Ika!!!~ balik!!!
Note 3inci: Thanks utk semua yg wish!!