Thursday, March 11, 2010

keLeseNan yaNg maTi

10.03.10 (saje letak tarikh jenis ni, cantik bukan?).. -

Shakehand sume.. aku minat nombor² yang mcm kat atas tue... minat sangat lah kiranya.. contohnya;
- 09.12.09 our date

- 09.08.09 konvo date

cantikkan susunan nombor² berikut?.. hekhek..

pokus2!!..

ok lah.. ceritanya bermula macam ni, mase balik dari kL ari tu.. aku dah periksa dah tarikh mati lesen aku.. aku pun ingat nak barukan lesen dalam bulan ni jugak lah kan.. ops.. minggu ni jugak lah.. tapi rilek2 lagi dalam kepala aku ni.. terlupa yang tempat aku kerja merupakan line panas untuk polis buat roadblock.. dengan tibe².. sambil ayam sambal menari2 dalam perut aku lunch td... turtun jek jambtan muar (jambtan pemisah muar dan ledang).. alamak!!.. roadblock!!.. (aku punye terperanjat sampai nk terkeluar ayam yg tgh asik berdangdut).. ape nk ckp dgn abg polis nie???!!!

kippie: Assalamualaikum abg.. (tibe2 jek muke innocent sambil bercahaya *wink wink*)

police: Waalaikumsalam.. ic dik.. lesen ade?
kippie: errr.. ade abg... sekejap ek... (tergedik2 kuarkan ic)..

keadaan hening seketika....

semua polis tertumpu kepada moto brother sebelah nie.. heee...

hekhek.. men2 jek.. k.. aku pokus balik.. cool kan bro nie.. hahaha..

kippie: k lah abg, sy ngaku nie.. lesen dah tamat tempoh lah abg.. bru jek.. sy pun bru gaji nie.. bru nk idupkan..
police: ye lah.. g jln.. jgn lupe idupkan...
kippie: terima kasih abg kacak!!.. ngeee (*senyuman paling cumil pernah ade kat muar ni)

fuh!!.. selamat aku.. senyum sampai opis kowt.. heee..
dan kini.. 12.03.10.. lesen aku sudah pun hidup.. hekhek..
berbekalkan rm30 setahun.. lesen hidup!!.. ngeee.. tp gambar lesen gmbar lame... xcool..
gmbar budak2.. hekhek..

NotePolice :: Terima kasih abg police!!

No comments: